Blogger news

cebramcat | 16 Maig, 2008 00:21 | latafanera.cat

Fa pocs dies vaig rebre una telefonada a ca meva. Qualcú, en català perfecte, se m'identificava en nom de la Direcció General de Qualitat dels Serveis, adscrita a la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears.

No sé d'on dimonis havien extret les meves dades personals ni el meu número de telèfon. Hores d'ara l'ignor per complet. El que sí sé ben cert és que se'm demanava de participar en un “Fòrum de la Ciutadania per a l'Avaluació de les Polítiques i Serveis Públiques (FCAPSP)”.

També se'm sol·licitava que els passàs noms i llinatges d'altres persones i/o institucions que jo consideràs interessants per a participar en aquest fòrum.

Finalment, se'm deia que esperaven poder comptar amb la meva participació directa en aquest fòrum.

Em demanar-los si m'estava comunicant amb algun funcionari públic, se'm digué que no. Que l'organització d'aquest “Fòrum de la Ciutadania” anava a càrrec d'una empresa de comunicació que duu el nom de “Pidelaluna”

Al cap de dos dies, m'arribava per correu electrònic aquest missatge redactat íntegrament en un castellà perfecte:

“Estimado Sr. Buele, De acuerdo con nuestra conversación telefónica, adjunto le remitimos la información sobre el Foro de la Ciutadania per a l'Avaluació de les Polítiques i Serveis Públiques (FCAPSP).
Como ya le comentamos, desde la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears le rogamos su colaboración para la feliz consecución de este proyecto. Por un lado, le agradeceríamos nos sugiriese otras personas/instituciones cuya participación en el Foro resultase de gran interés. Por otro, nos gustaría contar con su participación directa en el mismo.
La organización de este Foro la lleva a cabo la Agencia de Comunicación Pidelaluna, quien próximamente se pondrá en contacto con usted.
Agradeciendo de antemano su colaboración, le saluda atentamente...”

Tot d'una vaig voler entrar dins la pàgina web de la Direcció General de Qualitat dels Serveis

Vaig poder veure que aquesta exerceix les funcions derivades de la modernització i qualitat dels serveis públics, així com de l'ordenació dels procediments administratius...

També vaig poder destriar que hi figura l'Oficina d'Atenció Ciutadana i de Registre, una oficina adscrita a la Direcció General de Qualitat Dels Serveis, amb les funcions d'informar i orientar als ciutadans sobre els serveis que presta el Govern de les Illes Balears, com també ajudar-los a agilitar les seves gestions administratives.

Vaig poder veure també que, com a responsable de l'Oficina d'Atenció Ciutadana i de Registre, hi figurava el senyor Fernando Monar Rubia. La persona a la qual es referien contínuament quan parlaven amb mi pel mòbil...


D. Fernando Monar, Director del Observatorio de Calidad de los Servicios Públicos

I què vol que li digui jo, aquest senyor!

Primer
Que m'ha sorprès moltíssim que no s'hagi atrevit a donar la cara i no hagi pogut o volgut parlar directament amb mi, via telefònica, quan els he comunicat, airadament, que "no vull que em tornin a enviar mai més cap altra comunicació” a cap de les meves adreces.

Els he exposat, com a motiu, que jo som un d'aquells ciutadans de les Illes Balears que es nega en rodó a col·laborar, ni que sia mínimament, amb representants d'institucions públiques que reneguen de l'única llengua pròpia que tenim, el català, i que gosen enviar a la ciutadania -contravenint la Llei de normalització lingüística- missatges redactats només en castellà.

Segon.
Que no acab de veure clar quin és l'origen i quina és la destinació d'aquesta iniciativa governamental que, presentada en nom de la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears, al cap i a la fi, no arriba a veure-se'n res més que el nom d'una de tantes empreses privades. En aquest cas, amb un nom tan institucionalment indicatiu i expressiu com el de “Pidelaluna” (sic).

I tercer.
Que puc imaginar-me, i així els ho he comunicat telefònicament, que dissabte, dia 17 de maig, és ben possible que molta d'aquesta gent vagin a fer-se la foto a la Diada per la Llengua que organitza l'Obra Cultural Balear.

Si ho fan, més valdria que, en lloc de cercar comparèixer en fotos, s'afanyassin a mostrar-s'hi amb fets i usos d'acord amb la normativa vigent a les Illes Balears.

Si no ho fan, si no acudeixen a la Diada per la Llengua que organitza l'OCB dissabte que ve a Palma, una vegada més, demostren el poc interès que tenen a impulsar i promoure la llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, l'única llengua pròpia d'aquestes Illes.

No en tenim cap altra, de pròpia. I hem de permetre passivament que, des de les institucions públiques, es bravegi de menysprear-la d'aquesta manera! N'hi ha que no podem consentir-ho. I, com a mínim, volem continuar pegant-hi potadetes!

Vaja! Que, en aquestes alçades del segle XXI, no ens mereixem d'esser governats per una gent amb tan grans dosis de “falta d'ignorància”.

Cecili Buele i Ramis
Mallorca, 16 de maig de 2008

0 Comments:

Post a Comment